A BADASS WITH A GOOD ASS


Voor het eerst in mijn vier jaar middelbare school heb ik een uur gespijbeld. Of eigenlijk niet eens gespijbeld, ik had niet aangegeven dat ik in m'n tussenuur zelfstandig had gewerkt en ben daarom afwezig gemeld. En daar hangen dus de consequenties van spijbelen aan. Dat houd op mijn school in dat je vier uur terug moet komen. Soms mag je huiswerk maken, soms moet je een of ander stom klusje doen. Vanmorgen was het feest voor mij: ik mocht afval prikken op het 'schoolplein'. Nou ben ik over het algemeen niet zo ontspoort en dus ging er een hele nieuwe wereld voor me open. 
5 Dingen die ik geleerd heb over prikken: 
1. Het is behoorlijk vernederend werk, helemaal als er elk moment klasgenoten of leraren langs kunnen lopen. Ik was dan ook constant bezig met ervoor zorgen dat ik door zo min mogelijk mensen gezien werd. 
2. De 'prikker', wat eigenlijk meer een knijptang was, was te groot voor mijn hand waardoor ik na drie stukjes afval oprapen al pijn in m'n hand had. Na 10 minuten moest ik een gedwongen pauze nemen omdat ik echt kramp in m'n hand had. En omdat ik geen zin meer had, maar dat terzijde. 
3. Ik had ook het hele uur kunnen Twitteren of Whatsappen want niemand hielt me in de gaten. Misschien heb ik dat dan ook wel een klein beetje gedaan. 
4. Ijsstokjes zijn onmogelijk op te rapen met zo'n knijper.
5. De vernedering is compleet wanneer je je met zorg opgeraapte sigarettenpeuk niet in de vuilniszak krijgt omdat die knijpers veel te lang zijn en de zak steeds dicht waait. 

Ik voelde me een beetje crimineel toen ik m'n strafuren uitzat, ik ben dit niet gewend. A badass with a good ass, noemde Hanna me. Laten we het daar op houden. 

Verder kwam vandaag de sudden realisation dat we nog maar 5 lesdagen te gaan hebben tot de zomervakantie. 5 lesdagen! Dat is nog maar 1 week. Dat betekent dat we de komende dagen de allerlaatste Duits/ Natuurkunde/ Wiskunde lessen  van het jaar in gaan. En dan heb ik VWO 4 dus doorstaan. Ik zal nog even moeten knallen in de laatste toetsweek maar dan kunnen we groots zomervakantie gaan vieren. Nog een maand en dan ga ik naar Amerika! (!!!) Ik kijk al 5 jaar uit naar deze reis en kan nu niet geloven dat het écht bijna zover is. So much excitement. 


Reacties

Populaire posts