EEN SERENADE AAN ROTTERDAM



Ik ben een echt stadsmeisje. Ik woon m'n hele leven al in een stad, ik ben 5 keer per week in Rotterdam te vinden en als ik tijdens een vakantie te lang op het platteland zit snak ik echt naar een stad. Een grote, drukke stad waarin zoveel te zien is dat je je uren kan vermaken en waar je kan verdwijnen in de menigte, waar je je best moet doen om op te vallen. De stad heeft m'n hart, ik zou nooit in een rustig dorp kunnen wonen. Rotterdam heeft een speciaal plekje in m'n hart, ik kom er regelmatig en elke keer dat ik door het centrum rond loop wordt ik weer een beetje meer verliefd. 5 redenen om van Rotterdam te houden:

1. De metro die je overal naar toe kan brengen. De metro is snel en rijdt lekker vaak en is daarom by far m'n favoriete vervoermiddel. Ook vind ik het heerlijk hoe bijna ieder metrostation er anders uit ziet. De meeste zijn vrij simpel maar bij sommige metrostations is een compleet thema doorgevoerd. Van de regenboog lichten op Rotterdam Centraal tot het blauw-geel-rode kleurenthema op Blaak. Alles loopt ontzettend uiteen en past totaal niet bij elkaar maar is daarom o zo leuk.

2. En dat vind ik ook zo leuk aan Rotterdam, het is echt een mengelmoes wat betreft bouwstijlen. In het centrum zie je allerlei verschillende bouwwerken en ook in bijvoorbeeld de metrostations zie je het terug. De meeste gebouwen zijn ontzettend verpauperd en allang niet meer in volle glorie te bewonderen, veel dingen zijn echt lelijk. Ik vind Rotterdam dan ook echt niet op alle vlakken een mooie stad, Rotterdam is lelijk maar ik houd ervan.

3. Je kan er goed shoppen. Van grote ketens tot vintage winkeltjes. En uhm, de grootste H&M van Europa. Daar alleen kan ik me al uren vermaken.

4. Ondanks de hoge hoeveelheid criminaliteit voel ik me er nooit onveilig. Ik weet niet waar dat vandaan komt en misschien is het wel iets te naïef om te denken dat me niks overkomt maar ik voel me altijd een soort van thuis als ik over straat loop. Rondom mijn school zijn al meerdere moorden en andere misdaden gepleegd maar het heeft mij nooit afgeschrikt om de straat op te gaan. En dat is maar goed ook. 

5. Ja, Rotterdam is dus vooral erg lelijk maar kent ook een paar hele mooie plekken. De Erasmusbrug, de Wilhelminapier en andere locaties geven me echt even het gevoel in een wereldstad te staan, al is Rotterdam dat ook wel een beetje. Rotterdam is een stad van tegenpolen en multiculti. Rotterdam is de stad met 13 McDonalds filialen en 5 hockeyclubs. Rotterdam is chaotisch en ik ben er gek op. Tot zover mijn serenade aan Rotterdam. 

Dit artikel is niet gesponsord.
Ik ben ook niet voor Feyenoord trouwens.

Reacties

Populaire posts