EEN BEETJE LIEFDE

Ik ben een gelukkig mens vandaag, of eigenlijk altijd. Ik schreef weer eens op waar dat gevoel vandaan kwam.

Ik houd ervan...
-Dat  je door vertragingen in de verkeerde trein stap en eindigt op Rotterdam Centraal. En dat ik dat helemaal niet erg vind. Ik maakte van de gelegenheid om nog even van Rotterdam te genieten, school kan wel even wachten.

-Dat er mensen zijn die je hun plekje aanbieden in de metro omdat jij staat te sjouwen met een tent, slaapzak, luchtbed en je schoolspullen (geen vragen stellen).

-Dat je moeder je in verband met al die spullen wel even naar het station brengt. En je na school ook weer ophaalt om je laptop naar de reperateur te brengen.

-Dat je moeder Oreo's in to go verpakking heeft gekocht en dat je dus al de hele week Oreo's vreet onderweg.

-Dat je aan het eind van de middag de laatste Metro (het krantje dus) uit het rek pakt.

-Dat Annemerel haar eigen YouTube kanaal is begonnen! Ik ben gek op Annemerels blog, ik ben gek op vlogs. Dit moet een gouden combinatie zijn. 

-Dat er weer een extra lang weekend voor de deur staat wat een extra leuke beloofd te worden. En dat er goed weer voorspeld is. 

-Dat je nieuwe guilty pleasure het terug kijken van hele oude Spangas afleveringen is. En dan vooral om te lachen om het vreselijke acteerwerk en de 'spannende' verhaallijn.

-Dat je door een kapotte laptop hele andere manieren van het vullen van je tijd vind. Dat werkt best wel verfrissend.

-Ik houd van de gedachte dat me nog zoveel te wachten staat. Dat ik nog maar jong en onervaren ben. Dat ik nog duizenden leuke dingen kan, mag en ga doen. Dat ik nog tientallen keren verliefd kan worden, dat ik nog nachtenlang met vrienden kan praten. Dat ik nog reisjes kan maken, dichtbij of ver weg, met m'n lievelingspersonen. Dat ik me niet druk hoef te maken om een baan of het huishouden, dat ik nog duizenden dingen kan leren op school. Dat ik nog lang niet de hele wereld gezien heb, nog lang niet iedereen ontmoet heb, nog lang niet alle emoties gevoeld heb. Het is een enge maar tegelijkertijd heerlijke gedachte. Ik houd ervan. 

Dat was m'n dagelijkse dosis liefde. 
Waar houd jij van? 


Reacties

Populaire posts