SEPTEMBER SO FAR



Ik ben niet vaak sacherijnig. Ik heb weleens last van opstartproblemen maar dan ben ik gewoon moe en traag. Als ik dan een keer wel sacherijnig ben is het maar kort, veel langer dan een ingewikkelde natuurkundeles of fietstochtje met tegenwind zal het nooit duren maar vanochtend had ik me toch een partij last van een ochtendhumeur. Het komt door m'n rooster. Ik ben gezegend met het prachtige rooster dat me iedere ochtend het eerste uur laat beginnen en dus iedere ochtend om 6:45 de wekker laat gaan. Dat zou niet zo erg zijn als ik dat niet volledig verleerd was (vorig jaar begon ik vaak maar één keer per week zo vroeg) en niet zo ongeveer iedereen om me heen iedere ochtend uitslaapt. Vanmorgen had ik er behoorlijk de pest in, het was de vijftiende ochtend op rij dat de wekker veel te vroeg ging en m'n bed lag écht belachelijk lekker. Ik sleepte mezelf m'n bed uit maar vertrok te laat van huis waardoor ik hard moest fietsen om m'n trein te halen. Ondertussen stond elk stoplicht op rood én was de spoorwegovergang dicht. Toen ik eindelijk in een trein zat hoefde ik m'n vierkante meter gelukkig maar met zes andere mensen te delen. Je begrijpt, het was een moeizame ochtend. Een paar uur lang heb ik met een dikke frons op m'n voorhoofd rond gelopen, bijzonder prikkelbaar. Ik kan niet functioneren met zo'n rooster. Ik heb veel meer slaap nodig en ik kan nog zo hard roepen dat ik eerder naar bed ga, jij weet ook: dat lukt toch niet. 

Bij september hoort ook een september-playlist, maar dat wil nog niet echt lukken. De discover weekly lijsten van Spotify zijn echt een zegen want daar vind ik elke week weer liters fijne muziek. Het probleem is dan ook niet het tekort aan muziek in m'n lijst, ik ben gewoon niet tevreden. Soms is een lijst helemaal perfect, niets op aan te merken. Dan kan ik er naar blijven luisteren en luisteren en luisteren zonder me te vervelen. Maar soms voel je de lijst niet. Dan zijn het wel fijne nummers maar vormt het geen eenheid, ben je de balans kwijt, is het veel te somber of is er veel te veel herhaling. September heeft zo'n lijst. Ik was 'm rond 2 september al zat en nu, 14 september kan ik er echt niet meer naar luisteren. En dus heb ik zojuist besloten om het zaakje helemaal om te gooien. Ik heb de helft van de nummers verwijdert en ben een stuk kritischer muziek gaan toevoegen. Dat m'n oortjes ermee gestopt zijn en ik nu muziek luister door de meest skirre HEMA-oortjes helpt ook niet echt mee.  Het wil nog niet echt lukken. 

Nog iets wat niet wil lukken deze maand: het bloggen. Ik ben door school volledig uit de flow geschoten en kom er ook niet echt meer lekker in. Mijn excuses maar ik schrijf geen artikelen om het publiceren. Ik wil alleen schrijven als ik ideeën heb en dat gaat soms een beetje moeizaam. Alles gaat een beetje moeizaam, het is wennen aan september. 

In other news gaat het helemaal niet moeizaam met de leuke plannen. Begin oktober staat er een reisje naar Manchester op de planning met een groep vrienden. We zijn allemaal zeer excited en het onderwerp wordt de laatste tijd regelmatig opgebracht. Ik heb zoveel zin in weer heel even die vakantievibe, in het vliegtuig stappen en even weg van huis, even iets anders. Verder staan er weer genoeg feestjes op de planning, mijn eigen verjaardag, herfstvakantie. Ik vermaak me wel. 

Ik weet niet wat het is met mij dat ik altijd artikelen schrijf over zulke willekeurige onderwerpen maar ik merk dat ik het wel fijn vind. Hopelijk kunnen jullie het ook waarderen want veel meer komt er niet uit m'n vingers. 

Reacties

Populaire posts