MIJN RUGZAK EN IK



Had ik jullie al verteld over mijn rugzak? Ik bedacht me vanmorgen dat ik die grote vriend dus nog nooit geïntroduceerd heb op m'n blog en dat kan echt niet. Ik heb nooit een rugzak gehad, ook als brugger niet. Ik was altijd al lekker bezig met het creëren van m'n eigen stijltje, zeker in de brugklas, m'n eerste schooltassen waren dan ook allemaal 'hippe' Primark-tassen die helemaal niet geschikt waren voor het dragen van zes kilo aan boeken maar er wel strak uitzagen. Ooit had ik een rugzak, in groep 1 of 2. Een hele mooie roze Eastpack met palmbladeren en een heleboel andere tropische bloemen, naar mijn mening de mooiste rugzak op de wereld. Die liefde was maar van korte duur omdat m'n vader 'm een keer in de bioscoop vergat toen we de tas hadden gebruikt als smokkelroute voor ons voedsel. We zijn nog terug gereden maar de rugzak heb ik nooit meer terug gezien. Sindsdien heb ik nooit meer een rugzak aangeraakt. 

Tot afgelopen zomer toen ik de rugzak steeds meer terug zag komen in het straatbeeld en een collega een keer met een mooie zwart leren rugzak de werkvloer op kwam. Toen ik een soortgelijke rugzak een paar dagen later voor maar 30 euro bij de H&M zag hangen was ik er vrij snel van overtuigd dat ik ook zo'n ding moest hebben. Ik wachtte nog even met het aanschaffen omdat er nog een weekje Renesse op de planning stond en ik die 30 euro daar waarschijnlijk ook hard nodig zou hebben. Die vakantie was gelukkig een bizar goedkope (voor vier nachten camping betaalden we 30 euro per persoon, dat is dus net zoveel als die rugzak dat is dus bijna niks) en dus kocht ik niet veel later deze fijne vriend. 

En nu loop ik door de school als een rasechte brugger in het lichaam van vijfdeklasser. Ik draag 'm als een echte die-hard, met allebei de banden over de schouders en doe er graag een huppeltje bij. M'n vrienden noemen me vaak schattig als ik 'm om m'n schouders heb en ik ben er dolgelukkig mee. Het is weer zo'n ding dat lekker m'n inner-child naar boven haalt. Gelukkig is 'ie wel fashionverantwoord en lekker stoer. Ik moest even wennen aan dat hele 'rugzakding' want het is MEGA onhandig dat je spullen op je rug hangen in plaats van aan je arm, dat ik dat ding steeds naar m'n buik moet sleuren en dan drie weken moet graaien naar m'n kluissleutel. Als ik m'n koekjes niet binnen drie uur opeet kan ik ervan uit gaan dat ze plat zijn en ik heb nog geen discrete plek voor het opbergen van m'n maandverband gevonden, verder is het een topding. Wie mooi wilt zijn moet onhandig doen, denk ik.
Iemand nog een leuke naamsuggestie voor 'm? Liefst iets met de R, ik ben gek op alliteratie. 

Reacties

Populaire posts