EINDE MEIVAKANTIE



Ha, meivakantie is alweer bijna voorbij. Ik zal jullie de 'time flies when you're having fun'-clichés besparen en meteen overgaan tot de orde van de dag. De laatste week van de vakantie heb ik vooral gevuld met werken. Ik heb 4 dagen gewerkt en dat is nu al meer dan ik vorige maand in totaal deed. Ik werk in de lunchroom van mijn moeder en heb dus geluk met de meest flexibele werkgever ever. Tijdens de vakanties is het altijd extra druk in de lunchroom en dus werden Thirza en ik extra veel ingezet. Geen enkel probleem want ik vind het ontzettend leuk werk en money maken moet ook gebeuren. Na drie dagen werken liep wel tegen steeds meer irritaties aan. Ik sta vooral achter de kassa en ben er inmiddels wel achter dat hoofdrekenen onder druk niet mijn ding is. Als ik dan in m'n hoofd 16,45 van 50 euro aan het aftrekken ben helpt het absoluut niet als de gast er dingen door heen gaat roepen als 'geef maar terug van 18'. Bedankt voor je fooi maar nu kan ik dus weer opnieuw beginnen rekenen.  Of dat je met je dienblad vol drankjes bij een tafel aan komt, een rooibos thee omhoog houd, erbij zegt dat het een rooibos thee is en iedereen je alleen maar aan kijkt. En vervolgens geïrriteerd gezucht krijgen als je nogmaals vraagt van wie de rooibos thee is. Ik kan niet ruiken dat jij een rooibos thee besteld hebt dus steek gewoon even je hand in de lucht. 
Verder heb ik het er heel erg naar m'n zin en zijn de gasten over het algemeen ontzettend vriendelijk, groetjes. 

De trui op bovenstaande foto's kocht ik vorige week bij een H&M outlet en is denk m'n favoriete aankoop van die dag (naast m'n tuinpak natuurlijk). Ik trek het ding standaard meteen aan als ik thuis kom. Helaas is ie net erg geschikt voor buitenshuis gebruik, naast hockeytrainingen dan, omdat het iedere vrouwelijke vorm die ik ooit had uit m'n figuur weg haalt. Ik doopte 'm gister zelf om tot mijn 'no fucks to give'-trui toen Thirza en ik ons om negen uur nog even uit onze chill-setting waagde om een MacFlurry te halen en als gangsters over straat liepen. Het is een heerlijk ding maar ziet er niet uit. 

En nu mogen we dus weer terug naar school. Ik dacht eerst dat ik het niet zo erg vond, tot ik weer dacht aan het scheikunde PO waar nog veel aan gedaan moet worden en hoe erg ik compleet de draad kwijt ben bij NLT. Geeeen zin om me daar weer in te verdiepen. Gelukkig beland ik na drie dagen school alweer in een minivakantie. Ze noemen het hemelvaartsweekend en het beloofd weer een heerlijk feestweekend te worden met werk, feestjes, hockey en een sleepover met m'n leuke vriendinnetjes. Het is allemaal zo erg nog niet. 

Reacties

Populaire posts