LIST: HOW TO MAKE YOUR INSTAGRAM FABULOUS


Instagram is zonder twijfel de meest gebruikte app op mijn telefoon. Ik vind het heerlijk om door mijn feed te scrollen en nog leuker om zelf foto's te plaatsen. Met bijna 1000 foto's op mijn profiel heb ik flink wat insta-ervaring opgedaan en hoewel ik mezelf geen expert op dit gebied wil noemen heb ik wel een paar tips die ik wil delen hoe je je instagram account fabulous kan maken. En misschien doe ik dit ook wel omdat ik 80% van de tijd in mijn hoofd bezig ben met Instagram, Instagram, Instagram.

-Gebruik geen Instagramfilters, klinkt misschien een beetje raar uit de mond van een Instagram lover maar de meeste Instagram filters zijn niet erg flatterend voor je foto. Je vind veel meer en veel mooiere filters in apps als VSCO-cam en Pomelo. Zelf maak ik gebruik van Pomelo waar een hele hoop mooie, subtiele filters te vinden zijn. 

-Speel met het contrast, helderheid en schaduwen. Deze functies zijn tegenwoordig ook in de Instagram app zelf te vinden en dus kun je er makkelijk een beetje mee experimenteren. Een hogere helderheid zorgt er vaak voor dat kleine schoonheidsfoutjes niet meer te zien zijn en door met het contrast te spelen komen je kleuren beter naar voren.

-Maak geen foto's met flits. Ik hanteer het liefst de regel: Als de foto met flits gemaakt moet worden is het niet het juiste moment om een foto te maken. Tuurlijk zijn er wel situaties waarin je niet anders kan maar als je de keus hebt: Geen flits. Zeker niet bij foodfoto's! Je eten gaat er super smerig uitzien van de reflectie in je pastasaus. Als je dan toch een geflitste foto hebt van een avondje uit bijvoorbeeld, gebruik dan een zwart-wit filter, dat camoufleert het lelijke kleur contrast.

-Probeer je feed in balans te houden. Dus niet alleen maar selfies of zes selfies en dan weer acht foto's van je huisdier. Probeer het af te wisselen en wissel ook zwart-wit en kleurenfoto's met elkaar af. Zo blijft je profiel interessant om naar te kijken. Als je gebruik maakt van witte randen zorg dan dat je of alles met randen doet of niks. Ik zelf vind half-wit, half-niet, niet zo mooi om naar te kijken. 

Volg mij ook op Instagram @fashionfleur1 !
Zijn jullie ook zo verslaafd? 


Reacties

Populaire posts