LIST: 7 TYPICAL HOCKEY THINGS

Ik hockey al meer dan 6 jaar en in die jaren ben ik het steeds meer gaan waarderen. Waar ik het de eerste jaren vooral deed omdat ik op een sport moest en m'n zus me dit aanraadde ben ik inmiddels echt van het spel gaan houden, Omdat het toch een groot deel van m'n leven is maar ik er maar weinig over schrijf leek het me leuk een lijstje te maken met dingen die de meeste hockeyers wel zullen herkennen.

-Laten we beginnen met de fabel dat hockey een kakkersport is. Er zijn clubs die vooral bestaan uit rijkeluiskinderen maar het grootste deel van de hockeyers zijn gewoon hele normale mensen. Geen zure kak maar vooral gezelligheid.

-Iets wat iedereen wel zal herkennen is dat een wedstrijd op zaterdag veel tijd kost. Niet alleen duurt een wedstrijd 2x 35 minuten + 5 minuten rust, ook moet je een half uur van te voren aanwezig zijn en na de wedstrijd nog wat blijven drinken. Daar komt bij uitwedstrijden dan ook nog reistijd bij en zo ben je vaak al je hele zaterdagmiddag kwijt. Op zaterdag ben ik dus niet beschikbaar voor shopmidagjes of iets dergelijks. Dat maakt het vinden van een baantje ook lastig omdat je op zaterdag geen vaste werktijden kan afspreken, ik heb het geluk dat ik bij mijn moeder kan werken anders was ik voorlopig nog wel even werkloos geweest.

-De typische hockeystruggle: je natte bitje op het veld laten vallen waardoor hij helemaal onder het zand komt te zitten. Ook heb ik vaak last van afzakkende sokken waardoor m'n scheenbeschermer bijna van m'n been afvalt (ik heb één keer met m'n scheenbeschermer in m'n hand gehockeyd). Ook vervelend: omhoog kruipende rokjes waardoor je in je broekje te grote van een onderbroek staat te spelen. 

-De bitchfights op het veld zijn altijd leuk om te volgen, als ik aan het hockeyen ben ik feller dan normaal en als iets me niet aanstaat maak ik het ook meteen duidelijk. De tegenpartij heeft meestal precies hetzelfde wat zorgt voor flink wat bitchy opmerkingen over en weer ook al menen we er niks van.

-Het heerlijke gevoel als je een tegenspeler voorbij speelt of de bal voor haar stick af weet te pakken, dat je dan een heel stuk naar voren kan rennen en af kan geven aan iemand die er misschien wel mee kan scoren, dat is heerlijk. Heel even de queen van de wedstrijd zijn en dan het stokje weer doorgeven. Ook fijn om naar je teamleden 'Lekker (vul naam in)' te roepen als zo'n actie wordt gemaakt, dat zorgt voor een goede sfeer op het veld (en dat is bij ons wel eens anders geweest).

-Het is leuk om je teamleden goed te kennen en te weten hoe ze met een bal omgaan. Als je goed op elkaar ingespeeld bent weet je vaak al wat voor actie de ander gaat maken en kan je daar op inspelen. Zo verloopt het spel soepel en het zorgt wederom voor een goede sfeer op het veld.

-En uiteindelijk, na een lange training of wedstrijd, dat heerlijk voldane gevoel. Dit zal voor elke sport gelden maar niets is zo lekker om met een rode kop het veld af te lopen, met zware benen te gaan zitten en stinkend naar zweet de wedstrijd na te bespreken. De is de bevestiging dat je echt wat gedaan hebt geeft je meer energie dan die die je net verloren bent op het veld.

Wat voor sport doe jij en herken je sommige dingen?




Reacties

Populaire posts