KUS VAN JE ZUS #5


Lieve Maud,
Toen papa en mama vorige week naar Thailand vertrokken om jou te bezoeken had ik het er wel een beetje moeilijk mee. Niet omdat ik boos was dat ik niet mee kon of omdat ik het jullie niet gunde. Maar het voelde een beetje als een gemiste kans. Dat zij daar heen gingen, jou de volgende dag eindelijk weer zouden zien en dat ik thuis achter bleef. Ik weet dat ik er weinig aan had kunnen veranderen en dat het dus niet echt een gemiste kans was maar het voelde toch mooi kut.

Ik was die week gelukkig niet alleen. Sterker nog; ik ben bijna geen seconde alleen geweest. Thirza sliep bijna de hele week hier en naast haar bleven er nog genoeg andere vriendinnen een nachtje slapen. Ik heb me goed vermaakt maar merkte wel hoe erg ik papa en mama miste. Ik ben volgens mij nog nooit eerder zo lang zonder ze geweest. Ik schrok er een beetje van want als ik ze nu al zo erg mis, hoe moet dat dan voor jou zijn? Jij had ze al drie maanden niet gezien. Ik was dan ook blij dat papa en mama voor een weekje van jou waren. En volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad. Het weer was in ieder geval 100 keer beter dan hier. Geen wind, geen regen, geen temperaturen rond het nulpunt. Bovendien bleef mama bij thuiskomst maar vertellen hoe leuk het was geweest en hoe trots ze was dat jij daar zo goed de weg kent en dat het zo gek is om jou daar helemaal op je plek te zien. Ze gaf me een knuffel zoals jij haar de opdracht had gegeven, zoals jij het altijd doet. Hangend aan m'n nek totdat ik roep dat je nu echt los moet laten. De tranen schoten in m'n ogen toen ze dat deed want ik was alweer bijna vergeten hoe je dat altijd doet en hoe irritant ik dat eigenlijk altijd vind. Nu vond ik het helemaal niet irritant want het was echt alsof papa en mama een stukje Maud hadden thuis gebracht. 

En bedankt voor de souvenirs. Ik wist dat jij daar iets leuks van zou maken. De olifant hangt aan m'n rugzak en we hebben 'm Rugzac genoemd, roepnaam Zac. De armbandjes draag ik elke dag zodat ik iedere keer dat ik naar beneden kijk aan je denk. De gedachte dat jij dezelfde draagt vind ik naast uitermate cliché ook heel fijn. Nog twee maanden en dan kunnen we weer knuffelen, nog twee maanden. 

Reacties

Populaire posts