DIT WAS OKTOBER


Het is niet iets wat ik maandelijks doe; terugblikken op de afgelopen maand, maar toen ik vanmorgen op de eerste van november wakker werd had ik het gevoel dat oktober nog wat eer verdiende. Ik vond het tijd voor een fijne terugblik op de gebeurtenissen van afgelopen maand. Toen ik er over na ging denken besefte ik me pas dat oktober best wel een feestmaand is geweest. Niet helemaal want 5 oktober ging de eerste toetsweek van start en de eerste dagen van oktober heb ik dan ook vooral met m'n neus in de boeken gezeten. 4 oktober was nationale-mental-breakdown-dag en zodoende heb ik een hele middag flink gehuild. Gewoon omdat alles even teveel was en omdat scheikunde op dat moment m'n grootste vijand was en ik m'n zus miste en om nog tienduizend andere redenen. De toetsweek was genadeloos en het was er eentje met heel veel stres. Waar ik normaal gesproken best wel relaxed door m'n toetsen heen fiets was ik het nu even helemaal kwijt en liep ik constant achter de feiten aan, daar kwam nog een flinke verkoudheid bovenop. Het was even heel veel stressen en keihard werken maar dat maakte wel dat ik meer dan ooit opgelucht was dat het allemaal voorbij was. Dat het allemaal voorbij was én dat ik mijn koffer in kon gaan pakken voor Manchester! Want dit is waar het feestgedeelte van oktober begint. Over Manchester schreef ik eerder al een stukje waaruit bleek hoe fijn het was. Maar ik wil het jullie best nog een keer vertellen: het was veel te fijn. De zes dagen vlogen voorbij en waren alleen maar gevuld met fijne mensen, een goede sfeer, leuke activiteiten en puur geluk. Ik was niet erg actief op m'n blog in oktober maar ik maakte wel twee video's over Manchester en ontdekte hoe leuk editten is ondanks de beperkte software die ik had. De Catch & Release- Deepend Remix was de soundtrack van dit reisje en dus ook van de eerste video.  Ook zocht ik in oktober éindelijk de laatste vakantie foto's uit waar mijn broer al maanden op zat te azen. Het waren er veel en het terugzien van die foto's maakte me een beetje melancholisch want die laatste dagen in Californië waren toch wel erg fijn. 

Na de chaotische fijnheid van Manchester was het tijd voor wat toekomstgerelateerde activiteiten. Na dat we op woensdagmiddag landen op Eindhoven reden we bijna direct door naar school voor een beroepenavond. Ik bezocht twee presentatie's sprak wat mensen weer en kwam tot de conclusie dat de twee uurtjes waarin ik Marolise niet had gezien al veel te veel waren na zes dagen op elkaars lip zitten. De dag erna ging ik 'gewoon' naar school, door heel veel les uitval had ik maar twee uur les en dat waren ook meteen de laatste lessen van die week want vrijdag bezocht ik de open dag van de TU Eindhoven. Na die open dag begon mijn vakantie die eigenlijk al sinds vorige week donderdagmiddag bezig was. Ik had weinig plannen staan voor m'n vakantie, misschien iets te weinig want ik kan niet zo goed tegen verveling. Die verveling kwam pas later want de vakantie begon met Hanna's verjaardag + logeerpartijtje en op maandag de zeer geslaagd shoot met Hester. Dinsdag spendeerde ik de dag met Thirza, we keken Mean Girls en deden ons vaste rondje 'shoppen zonder geld'. Woensdag en donderdag was ik aan het werk maar door werkzaamheden voor de deur was het niet erg druk en hebben we vooral heel veel taarten gebakken en grapjes gemaakt over de bouwvakkers. Vrijdag lunchte ik met Veerle en de rest van de dag + zaterdag was ik leeg. Ik had geen plannen gemaakt en spendeerde dus vooral veel tijd in bed, ik sliep heel veel maar dat gaat ook vervelen. Ik kwam op het punt dat ik uit verveling maar brownie's ben gaan bakken en dat soort dingen gebeuren dus alleen als ik echt de wanhoop nabij ben. Ook besloot ik vrijdagmiddag dat ik maar een scrapbook bij moet gaan houden want dat idee schiet te vaak door m'n hoofd. Gewoon een boekje om kaartjes en andere dingen leuk in te bewaren. Aan het eind van de vakantie ging de wintertijd in en daar was ik het niet zo mee eens. Het is nu echt herfst en ondanks dat ik er wel van houd word ik gewoon heel verdrietig van het vroege donker. 

De laatste week van oktober, een gewone schoolweek, was een beetje een rommelige. Ik merkte dat ik het moeilijk vond om in het schoolritme te komen en kon dan ook nog niet echt motivatie vinden om er voor de volle 100% voor te gaan. Maandag had ik een lange dag school met heel veel wiskunde en keek ik 's avonds de finale van HNTM. Dinsdag was ik weer een beetje ziekjes en dook ik na een schooldag meteen weer m'n bed in, werd wakker om te eten en ging daarna weer slapen. Woensdag ging ik naar Marco Borsato's Symphonica in rosso in de Ziggo Dome. Het was een vrij onverwachts uitje maar ik zei meteen ja. Na school stapte ik in de trein richting Amsterdam. Ik sliep bij een vriendin en lag pas om 01:00 in bed. Het was een hele fijne avond en Marco B live was echt een jeugddroom coming true. De volgende ochtend ging de wekker alweer om 06:00 omdat ik nog anderhalf uur moest reizen voordat ik op school aan zou komen. Die dag mocht ik ook op de schoolfoto en ondanks m'n weinige slaap sta ik daar volgens mij wel prima op (make-up doet wonderen). En toen was het alweer vrijdag, een dag die een beetje traag ging maar toen ik eindelijk weekend had begon ik dat fijn met een date met Julia en Veerle. We keken High School Musical en aten pasta pesto. Zaterdag speelde ik twee vrij intens hockeywedstrijden en daarna was ik helemaal gesloopt. Samen met Thirza eindigde ik kreupel op de bank met een film en lagen we lekker op tijd in bed. Dit was oktober. 

Reacties

Populaire posts