TOEKOMSTPLANNEN


Wanneer iemand aan me vroeg of ik al wist wat ik dan na het vwo wilde gaan doen, wilde ik het liefst wegrennen. Ik haat die vraag, ik had geen idee namelijk. Ik vond het vreselijk om toe te geven dat ik nog geen idee had en op die weer geconfronteerd te worden met het feit dat ik misschien maar eens een toekomstplan op moest gaan stellen. Gelukkig is dat gevoel nu verleden tijd. niet omdat ik inmiddels precies weet wat ik over anderhalf jaar ga doen maar wel omdat ik iets van een richting heb. En dat voelt goed. Vorige week stond naast Manchester ook in het teken van studiekeuzes. Tijdens een beroepenavond op school bezocht ik twee presentaties, eentje over communicatie en journalistiek en eentje over industrieel design. Twee behoorlijke tegenpolen maar toch beide dingen waar m'n interesses liggen. De presentatie over communicatie en journalistiek maakte niet veel indruk op me, misschien omdat m'n vader en ik te laat kwamen binnen vallen, misschien omdat de presentatie over een HBO opleiding aan de CHE ging en dat helemaal niet is waar ik wil studeren. Communicatie is mega breed, misschien iets te breed. Journalistiek sprak me wel aan en daar wil ik zeker nog verder naar kijken. De presentatie over industrieel design boeide me ook niet erg maar dat zal ook komen door dat de student die het praatje deed weinig voorbereid had, zoals hij zelf toe gaf. Toen ik twee dagen later de open dag van de TU Eindhoven bezocht vond ik industrieel design namelijk wel heel erg boeiend. Ik luisterde naar een presentatie, deed mee aan het verdiepende programma, kreeg een rondleiding, deed een opdracht. De sfeer op de school was goed en zien hoe enthousiast m'n broer is over Eindhoven (hij studeert er zelf) maakte mij ook enthousiast. ID maakt dus een kans, ik ga ook zeker nog kijken in Delft en wil me nog verdiepen in Journalistiek. Ik ben in elk geval gewoon heel blij dat ik nu een verhaal op kan hangen wanneer iemand vraagt naar m'n leven na de middelbareschool.  

En na al die toekomst-gerelateerde dingen was het tijd om vakantie te vieren. Niet omdat ik de afgelopen week nou zo hard gewerkt heb op school, ik heb wel geteld twee uur les gehad. De afgelopen weken waren gewoon erg gunstig gepland. Morgen en overmorgen ga ik werken en dat is lang geleden, verder staat er nog een biosdate gepland, heb ik maandag een gezellige dag gehad met Julia, Veerle en Hester en ga ik volgende week geheel onverwacht naar Symphonica in Rosso met Marco Borsato. Dat uitje staat dan iets minder gunstig gepland want het valt midden in een schoolweek maar het is echt een soort jeugddroom om Marco een keer live mee te maken en wanneer iemand je dan onverwachts mee vraagt kan je geen nee zeggen. Fijne lange- en korte termijn toekomstplannen dus.

Reacties

Populaire posts