RARE MENSEN


Elke vriendengroep/ klas/ jaarlaag/ school/ familie is een kleine subcultuur. Overal hangt een andere sfeers, overal gelden andere 'regels' en normen en waarden. Iedereen maakt deel uit van een paar van die cultuurtjes,  je vrienden op school, je familie, je sportteam. Ik vind het altijd bijzonder interessant om al die culturen te bestuderen en de verschillen te ontdekken. Wat op de ene school not done is, is op een andere school niet meer dan normaal etc. Ik dacht na over 'ons' cultuurtje, de cultuur tussen mijn vrienden op school. Het leek me leuk om een paar kenmerken op te schrijven. Hoe ver deze cultuur reikt is natuurlijk moeilijk te zeggen, iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt en volgt dus niet alle 'regeltjes'. Het zijn gewoon een paar dingen die vrij kenmerkend zijn voor mijn omgang met vrienden. 

-De 'peace' begroeting, deze zit er vooral bij mij diep in. Ik bedacht me pas hoe dom het eigenlijk is dat ik mensen begroet door twee vingers in de lucht te steken maar het lijkt geaccepteerd te worden, de meeste mensen doen gezellig mee. 
-Het is bij ons niet meer normaal dat iedereen met grote, pluchen knuffels het bed deelt. Ik krijg regelmatig snapchatjes van knuffelsessies met grote honden, beren of apen. 16 jaar oud maar mentaal nog 8. 
-Sowieso is het kinderlijke gedrag iets wat vaak terug komt. Het gebeurt regelmatig dat we bellenblazen in de pauze, huppelend van lokaal wisselen of racen in achtergelaten winkelwagentjes. Soms rennen we gillend door het trappenhuis en laten we ons dramatisch op de grond zakken wanneer we te laat zijn om daarna weer casual door te lopen als een normale 16 jarige. 
-Onder de meiden is iedereen altijd super supportive als het aankomt op het dragen van kledingitems die buiten je comfortzone liggen. Twijfels over die rok? Gewoon doen. Hoed te heftig? Nee, juist leuk. Daarnaast is het altijd groot feest wanneer we in per ongeluk in matching outfits op school verschijnen en houden we vaak 'strippafriday' waarbij we allemaal onze liefde voor gestreepte kleding mogen uiten en zoveel mogelijk streepjes aantrekken. Tijdens toetsweken houden we met een paar meiden 'No make-up toetsweek', dan nemen we niet eens de moeite om ons gezicht te verfraaien voor die paar uurtjes op school. 
-Tijdens m'n tussenuren 's morgens halen we vaak een 2 euro ontbijt bij HEMA om vervolgens overal ontevreden over te zijn maar toch elke week weer terug te komen.
-Er is ook een trekje waarbij iedereen met een bepaald accent begint te praten waardoor we allemaal klinken als een stel imbecielen maar het is te aanstekelijk om te stoppen. Verder quoten we 12 keer per dag onze beste grappen en wordt er erg veel High School Musical gezongen, erg volwassen.
-We hebben echt de stomste bijnamen voor elkaar (met vooral veel dank aan Vera). Zo wordt ik naast Fash ook Flos genoemd, heet Veerle Veerlan6 of Vicky en staat Julia bekend als JK of goelia. 
-Maar bovenal is iedereen heel lief voor elkaar, wordt er veel te veel geknuffeld en klef gedaan en zijn het naar mijn mening best leuke mensen. 

Wat is er kenmerkend voor een van jouw vriendschappen? 

Reacties

  1. Wat leuk om te lezen! Bij ons is het normaal om heel *kuch* aardig te reageren op elkaar. Zo komt het dus voor dat je een sweaterdress draagt, een van je vrienden tegenkomt en die: HAHAHA BEN JE JE ROKJE VERGETEN HAHAHA. Door de aula schreeuwt. En dan ook nog 'het staat je wel leuk hoor' toevoegt. En verder gedragen we ons af en toe nog steeds als kleuters, ook al zijn we 17. Want het blijft leuk om een gaatje in de dop van een plastic flesje te prikken met een pen, en iedereen nat te spuiten die in je buurt komt. Liefs, Klaske

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts