INTERVIEWTJE MET MEZELF


Die 1000 vragen aan jezelf uit het flow boekje zullen je vast niet ontgaan zijn want ik ben niet de eerste om er iets over te schrijven maar ik vond het zulke leuke vragen dat ik het niet kon laten om er ook een paar te beantwoorden. Sowieso ben ik er gek op om willekeurige feitjes over mezelf te verzamelen (ik denk vaak zat: 'Dat is best een raar trekje van me. Die moet ik onthouden') en dit zijn echt leuke vragen die je even laten nadenken. De vragen komen dus van flow en de soortgelijke blogjes zijn te vinden bij Hester en Des.

Hoe gaat het echt met jezelf?
Het gaat echt goed. Natuurlijk is 'Goed' het standaard antwoord op de vraag 'Hoe gaat het met je?' maar ik kan gelukkig oprecht zeggen dat het goed met me gaat. It's a good life en dat realiseer ik me meer en meer. Ik heb natuurlijk ook m'n mindere dagen, m'n downs, m'n 'ik weet even niet hoe ik verder moet' maar na regen komt altijd weer zonneschijn, hoe cliché dat ook is. M'n vrienden maken me altijd weer aan het lachen, er staan genoeg leuke dingen op de planning, ik ben gezond, het gaat goed. 

Welke geur doet je meteen weer denken aan vroeger?
De geur van Pritstift! Als ik iets lijm moet ik altijd weer denken aan het ontelbare aantal middagen dat ik knutselend heb doorgebracht op m'n kamertje. 

Van welk woord krijg je de kriebels?
Ik ben, nadat Vera me een lijstje voorlas met woorden die ze mooi vond, de laatste tijd sterk gaan letten op mooie worden. Zo vind ik chaos, nihil en plausibel hele mooi woorden. Maar woorden waar ik de kriebels van krijg zijn er ook genoeg. Dat zijn vooral hele vieze woorden, denk aan korst, sappig, maden en larven. Korsten is naar mijn mening echt het allerergst, en dan lekker die 'rrr' over je tong laten rollen. Bah. 

Voer je vaak gesprekken in je hoofd?
Who doesn't? Ik met grote regelmaat in elk geval, vooral op de fiets en in de trein ben ik druk aan het praten in m'n hoofd. Ik verzin vaak al in m'n hoofd hoe ik een verhaal ga vertellen of hoe ik iets uit ga leggen. Ik kan ook uren gesprekken herbeleven en bedenken wat ik had moeten of willen zeggen. Ik schrijf ook vaak blogposts in m'n hoofd (die ik vervolgens nooit zo strak op papier krijg), ik weet niet of dat echt als gesprek telt maar ik schrijf ze vaak zes keer opnieuw totdat niemand nog kritiek kan hebben naar mijn mening.

Welke film heb je minstens vijf keer gezien?
Alles is familie. Dat komt vooral door m'n zus die groots fan is en de film zonder twijfel al 20 keer gezien heeft. Ik heb vaak genoeg mee gekeken om samen met haar regelmatig de film te quoten in het dagelijks leven.

Welk liedje gaat over jou?
Ik voel me nogal aangesproken door Life of the party van Shawn Mendes omdat ik het altijd interpreteer als een nummer dat gaat over iemand die graag doet waar ze zin in heeft (en daar om admired wordt) en dat dat als iets heel positiefs opgepakt wordt. Be the life of the party, maak er iets van doe eens gek en trek je vooral niets aan van de rest. Nou ben ik ook niet vies van iets gekke actie en kan ik heel weinig met andermans mening. Als er iemand is die dat zo bewonderd en het samen met mij wilt doen, heel graag.

Like je weleens berichten op facebook die je helemaal niet leuk vind?
Nee. 1. Omdat ik maar weinig op facebook zit en 2. Omdat ik een super selectieve liker ben. Niet alleen op facebook maar ook op Instagram. Ik like echt niks tenzij het goede vrienden zijn of het of een foto/ post dusdanig m'n aandacht trekt dat ik er even naar blijf kijken. Verder vind ik het veel te vermoeiend om steeds te dubbeltappen.


Reacties

Populaire posts