STILL ALIVE (AND BREATHING)


Ik wilde jullie er even van verzekeren dat ik nog leef want zo'n eerste schoolweek is natuurlijk een behoorlijke deuk in je mentale gesteldheid en bovendien was een van m'n laatste blogjes ook niet een blijk van een gezond rond huppelende Fleur. Spoiler: Het gaat goed, ik leef nog en school is best oké. Dinsdag begon school dus, ik was maandag behoorlijk ziek maar gelukkig voelde ik me een dag later al een stuk beter en hoefde ik de eerste schooldag niet te missen (daar had ik oprecht geen zin in). Ik ben nog steeds aan het snotteren maar verder functioneert m'n lichaam weer voldoende om een normaal tienerleven te leiden.  Het schoolleven had ik al behoorlijk snel weer te pakken. Dat vind ik het allerergste aan terug naar school gaan; Dat het is alsof je nooit weg bent geweest. Toen ik dinsdagochtend uit de bus sprong, door liep naar de trein, met m'n linkerhand incheckte en met m'n rechterhand m'n portemonnee plus telefoon vasthield en vlak voor ik de trein in stapte nog even snel een Metro oppikte sloeg het keihard in m'n gezicht: school is weer begonnen en het kost me gewoon geen moeite. Acht weken vakantie heb ik gehad, ik heb acht weken lang het leven gevierd en geen school gerelateerde dingen gedaan, ik ben op en neer gevlogen naar de andere kant van de wereld maar het haalt allemaal niks uit. Die verdomde routine is er nog steeds. 

Op school leek de vakantie dan ook meer een weekendje weg dan een zomer maar het gaf niet. School is naar mijn mening niet zo erg. Oké ja, ik ben nu al de draad kwijt bij scheikunde en ja, ik weet weer waarom ik zo'n hekel heb aan NLT maar vrienden en tussenuren maken al veel goed. Ik ben het ook niet verleerd om 14:40 uit te zijn en toch pas 18:00 thuis te komen, ik heb het dusdanig naar m'n zin dat ik graag langer blijf hangen op school dus volgens mij heb ik niks te klagen. Bovendien was het een lekkere week: een leuke klas, ik heb m'n huiswerk nog op een rijtje en we hadden meteen een goede schoolkrant vergadering. Voor nu heb ik nog het gevoel dat ik dit jaar ga rocken en dat houd ik graag zo. 

Dus nu geen woord meer over school. Wat ga je doen dit weekend? 

Reacties

Populaire posts