HUPPELEN ZONDER SLAAP


Tijdens de eerste minuten die ik door New York liep was het enige wat ik kon denken: 'Dit is zoveel beter dan Rotterdam'. Het was groter, drukker, er was zoveel te zien, Rotterdam leek opeens een boerengat. Maar toen ik afgelopen Donderdag na een reünie met Julia en Veerle weer door Rotterdam liep besefte ik me dat dat de heat of the moment moet zijn zijn geweest. Rotterdam heeft nog steeds m'n hart, het wordt nu misschien gedeeld met New York (en een beetje San Francisco) maar ik ga nog steeds huppelen wanneer ik onder de Erasmusbrug door loop. Dat was dus wat ik donderdag deed. Woensdagochtend was ik al onderweg naar m'n lieve vriendinnetjes want ik had veel te veel zin om ze weer te zien. Het originele plan was om woensdag al naar Rotterdam te gaan maar toen we onszelf eindelijk zover kregen om op de fiets te stappen reed Julia door een spijker die haar band flink lek prikte. We liepen naar de fietsenmaker maar die was ook van z'n vakantie aan het genieten en eigenlijk was het ook al laat dus besloten we Rotterdam naar de volgende dag te verplaatsen. In plaats daarvan haalden we eten bij de supermarkt en hielden een picknick in het park (het enige wat wij met z'n drieën doen is eten). 'S avonds maakten we pasta pesto, keken Pitch Perfect 2 en begonnen aan wat voorbereidingen voor onze vakantie volgende week. We gaan vijf dagen naar Renesse (we noemen het liever 'Zeeland' zodat we niet klinken als een groep meiden die graag naar Lloret de Mar wilden maar te jong waren, we willen gewoon strand.) We gaan kamperen maar realiseerde ons dat je daar nogal veel spullen voor nodig hebt en dus maakten we lijstjes. De voorbereidingen zijn weer lekker chaotisch ('We hebben nog maar één luchtbed', 'Wie had er nou een koelbox?', 'Jongens, ik sta in de Xenos met plastic flamingovormige-glazen, zal ik ze meenemen?' (de flamingo-glazen gingen mee)) Bovendien hebben we twee verjaardagen te vieren in de vijf dagen dat we er zijn en is er een bucketlist met dingen die we absoluut willen doen. Het is weer een leuke chaos.

Verder in mijn leven: het leed van m'n eerste jetlag. Het is in Nederland negen uur later dan in Los Angeles en dat is nogal een flink tijdsverschil. Omdat we tijdens de reis een hele nacht hadden overgeslagen viel ik de eerste avond na thuiskomst als een blok in slaap en werd twaalf uur later pas wakker. De tweede nacht lag ik met Veerle en Julia in één bed en was het niet vroeger dan 03:30 voordat we in slaap vielen. De derde nacht kwam de jetlag pas echt binnen. Ik lag wakker tot 04:00 en moest vier uur later weer uit m'n bed rollen. Nooit eerder voelde ik me zo slap door een korte nacht. Ik kon overal wel slapen opdat moment, had me op het aanrecht gelegd en ik was weg geweest. Helaas moest ik werken en lief lachen naar de gasten terwijl ik alleen maar een klein dutje wou doen. Gelukkig heb ik vannacht lekker doorgeslapen en ik hoop dat ik de jetlag daarmee de deur uit heb gedaan want ik ben er wel klaar mee, hoe fascinerend ik het ook vond. 

Reacties

Populaire posts