LIST: WHY BEING YOUNG IS SO GREAT


Jong zijn jongens, dat is toch wel heel erg fijn bedacht ik me pas. Ik zal je even haarfijn uitleggen waarom ik dat vind.
-Het meest voor de hand liggend is natuurlijk dat je lichaam (hopelijk) nog in topconditie is in je jonge jaren. Je realiseert het je misschien niet maar hoe heerlijk is het dat je een sprintje kan trekken zonder bang te zijn dat je hart het niet aan kan en je knie open te halen zonder weken te doen over het herstel. Je kan van een muur afspringen zonder bang te zijn dat je heup uit de kom schiet en je kan de handstand maken when you feel like it. Dat is toch heerlijk.  

-Op je bek gaan is niet erg. Letterlijk en figuurlijk niet. Als je iets doms doet of een verkeerde keus maakt lijkt dat allemaal niet zo erg want 'van fouten kun je leren' en 'je bent ook nog zo onervaren'. Natuurlijk is fouten maken ook niet erg als je ouder bent maar het lijkt toch een stuk meer geaccepteerd iets stoms te doen als je jong bent. 

-Nog een cliché: je hebt weinig verplichtingen. Je hoeft je niet drukt te maken over de huur van je huis, de opvoeding van je kinderen of wat je vanavond gaat eten. Natuurlijk is school een verplichting en nee, toetsweek is ook niet mijn favoriete bezigheid maar ik weet zeker dat je over een paar jaar kan zeggen dat die middelbare school/ studententijd toch wel hele mooie jaren waren. Weinig verplichtingen brengt ook veel vrijheid met zich mee. Je kan lekker spontaan met vriendinnen afspreken of gewoon drie avonden achter elkaar naar een feestje gaan. Dat is iets waar je nu van moet genieten. 

-Je kan klusjes als de was doen en strijken voor je uit schuiven onder het mom van 'ik weet niet hoe de wasmachine werkt' en 'straks verbrand ik je kleding onder het strijkijzer',

-Zo op z'n tijd een hele dag Netflixen in bed wordt je niet kwalijk genomen. 

-Je hebt nog alle ruimte om je talenten te ontwikkelen en dat wordt dan ook van alle kanten aangemoedigd, iets waar je zeker gebruik van moet maken. 

Geniet er nou maar gewoon van, voor je het weet is het voorbij,

Reacties

Populaire posts