LIST: THE TRAVELING BY BUS LIST

♡
Ik reis elke dag met de bus naar school en dat kost me ongeveer 5 kwartier (heen en terug 2,5 uur). Dat klinkt als een hele lange reis en dat is het ook wel een beetje maar ik ben er na 3 jaar wel aan gewend. In die 3 jaar heb ik naast heel veel dutjes ook heel veel andere dingen meegemaakt en geconstateerd. Tijd voor een lijstje met de dingen die ik tegenkom tijdens het reizen met de bus (en een klein stukje met de metro). 

De aller, aller grootste irritatie op het station zijn absoluut rokers. Ik vind het vreselijk als ik 's morgens helemaal fris op het station aankom en de persoon naast me steekt een sigaret op, uhwl. Die geur vol in m'n gezicht die vervolgens lekker in m'n haar en kleding blijft hangen, wordt ik niet blij van. Nog erger vind ik het als de buschauffeur voor vertrek nog even een sigaretje heeft gerookt ín de bus. SERIOUS? het was echt teveel moeite om even voor je bus te gaan staan? De hele bus ruikt dan sterk naar sigaretten en dat vind ik écht walgelijk. 

Ook vreselijk zijn buschauffeurs die de airco op vol volume aanzetten terwijl het buiten niet eens warm is. Als ik met m'n jas aan en koude handen zit te rillen in de bus staat ie volgens mij echt te hard. De grote vraag blijft waarom die koude lucht dan niet door de bus geblazen wordt als het buiten 25 graden is, dan schijnt de verwarming een beter optie te zijn.

Buschauffeurs die de schokkende rem-rij-rem-rijstijl hanteren waarbij je constant van voor naar achter word geschud (metrobestuurders kunnen er ook wat van).

Bussen die je voorbij rijden als je gewoon op tijd bij de halte staan of bussen die je halte voorbij rijden terwijl je gewoon op het stopknopje drukt, 'oh sorry ik zag het niet' is dan het excuus. You had one job.

Het piepje van je OV-Chipkaart niet horen omdat je muziek luistert en vervolgens dus in onzekerheid doorlopen alsof je ingechekt bent om vervolgens de volle laag te krijgen van de buschauffeur. Ehm oeps.

WACHTEN. Wachten in het algemeen maar ook je bus missen en moeten wachten. Haast hebben en moeten wachten. Bergen huiswerk te doen hebben en wachten.Honger hebben en moeten wachten. MOETEN PLASSEN EN MOETEN WACHTEN. Ik wil gewoon naar huis.

En als je dan tijdens het wachten iets te eten wilt halen bedenk je je dat dat niet kan omdat het allemaal belachelijk duur is. In de tijden dat mijn broer nog op school zat kon je voor 50 cent een croissantje halen op het station, tegenwoordig kost dat je 1 euro 20 (!!). Hier ben ik  toch veel te skir voor.

Wat vind jij het vervelendst aan het openbaar vervoer?
X Fleur

Reacties

Populaire posts