IK BEN VERLIEFD OP JE










Ik heb het al tientallen keren gehad over mijn liefde voor de stad Rotterdam en ik kan er maar niet over ophouden. Er is iets met die stad wat me zielsgelukkig maakt. Veerle vroeg me waarom ik verliefd ben geworden op Rotterdam en niet op een andere stad, er zijn toch genoeg leuke steden in Nederland en daarbuiten. Ik zeg niet dat ik nooit verliefd ben geworden op een andere stad, sorry Rotterdam, ik ben een stadsmeisje en word instant verliefd op elke stad waar ik rondloop. Ik ben gek op Maastricht (net Disneyland), word heel blij van Amsterdam en kan me goed vermaken in Antwerpen maar niets maakt me zo blij als Rotterdam. Ik heb Rome, Londen, Parijs en Barcelona gezien maar niets gaat boven Rotterdam. Dat ik er vandaag achter kwam dat ik een slechte Rotterdammer ben maakt niet uit (we hadden de VVV nodig om de straat te vinden waar we moesten zijn), Roffa heeft m'n hart. 

Vandaag was ik er dus ook weer te vinden. Samen met Veerle picknickte ik in het hartje van de stad. M'n vader probeerde me nog uit te leggen dat je in een stad niet hoort te picknicken, dat doe je in een park of bos, maar het grasveld naast de markthal leende zich perfect voor een picknick. Kersen, chocoladetaart, stokbrood en aardbeien waren prima materiaal voor een picknick. Na teveel eten liepen we even de stad in. Ik kocht een paar boeken voor m'n acht uur lange vliegreis volgende week en Veerle kocht wat zomerkleding bij de H&M. Omdat we allebei een zware tas sjouwden vonden we het al snel tijd voor een koffiepauze. Ik sleepte Veerle mee naar The tea lab en daar dronken we allebei een ijskoffie. Daarna liepen we terug naar de markthal om daar op het trappetje de restjes van de picknick op te eten. Dat was een leuk idee totdat Veerle de kaasstengels op de grond liet vallen en er een legioen van meeuwen en duiven op ons kwam. Dat resulteerde voor mij in de slappe lach en voor Veerle in een paniekaanval en daardoor voor mij in nog harder lachen. Nadat we gevlucht waren voor de vogels besloten we dat het mooi geweest was. Ik stapte in de trein, Veerle stapte op haar fiets en zo kwam er een einde aan een heerlijke dag Rotterdam. Nog voordat ik in de trein stapte had ik al heimwee, heimwee naar de lelijke gebouwen, heimwee naar Blaak en heimwee naar de Lijnbaan. Rotterdam, ik ben verliefd op je.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts