GRATITUDE IS THE ATTITUDE


Ik kan zo vreselijk jaloers worden op muzikale mensen. Mensen die achter een piano gaan zitten en zomaar iets gaan spelen. Of mensen die een gitaar pakken en wat deuntjes tokkelen terwijl ze er bij zingen. Ik benijd je echt als je die gave hebt. Waarschijnlijk omdat ik dat zelf absoluut niet in me heb. Ik ben mega amuzikaal, kan geen noot lezen en vraag me niet een tweede stem te zingen. Ik houd er wel van, ik ben gek op pianospel. Ik kijk heel graag naar mensen die muziek maken en ik zing de hele dag door. Het zit alleen niet in me om het zelf te produceren. En dus kijk ik toe, luister ik, zing ik zachtjes mee. 

Ik benijd mensen met mooi haar. Van dat dikke haar met veel volume dat altijd goed lijkt te zitten. Het soort haar dat nooit vet wordt en als het dat wel is, het niet zichtbaar is. Haar dat je gewoon kan laten hangen zonder er onverzorgd uit te zien. Haar dat er niet vet uitziet de minuut dat je uit de douche stapt. 

Ik bewonder mensen die zonder, of in elk geval met weinig, moeite toetsen leren. Mensen die stof al goed beheersen door gewoon goed op te letten in de les. Mensen die het voor elkaar krijgen om negens te scoren op een moeilijke toets. Dat je dus niet uren in de boeken moet duiken voor een scheikunde toets, dat de stof begrijpen al genoeg is. 

Ik zou willen dat ik iemand was die altijd tijd en ruimte kan vinden om te schrijven. Iemand die met grote regelmaat blogt. Iemand die het keer op keer voor elkaar krijgt om fijne stukjes te schrijven. Iemand die goed haar gevoelens onder woorden kan brengen en die stukken op papier krijgt, precies zoals je het had bedacht. Iemand die gedichtjes schrijft waarmee je mensen ontroerd of aan het lachen maakt. 

Maar goed, er zijn duizenden dingen te willen en er zijn duizend dingen die ik wél kan. Een van die dingen die ik wel beheers is dankbaar zijn voor wat je hebt. Voor alles wat je wel kan, voor alle talenten die je wel gekregen hebt. Focus on the good want gratitude is the attitude.  

Reacties

Populaire posts