DE POWER VAN COMPLIMENTJES GEVEN

Lekker bij elk artikel een luchtfoto omdat dat het enige is wat op mijn camera staat. 

Vanmiddag had ik een hele gezellige lunch met 3 vriendinnen bij mijn moeders lunchroom, ze wilden de zaak graag zien en we waren al vroeg uit, ideale omstandigheden voor een lunchdate dus. We hebben heel, heel veel gekletst en breiden de lunch uit naar een soort diner met 3 verschillende gangen. Tijdens het drie uur durende gesprekken kwam het onderwerp 'complimentjes geven' meerdere keren ter sprake. En dan vooral wat dat met ons doet. 

Ik ben zelf niet een ontzettende complimentjes strooider, vooral niet bij mensen die ik niet goed ken. Toch kwamen wij tot de conclusie dat we complimentjes uit onverwachte hoek meer waarderen dan wanneer een goede vriendin zegt dat je nieuwe schoenen leuk zijn. Don't get me wrong, die complimentjes worden ook gewaardeerd maar als iemand die je normaal gesproken een beetje negeert of nooit spreekt opeens zegt dat je schoenen leuk zijn komt dat meer binnen. Helemaal omdat je eigenlijk dacht dat die persoon niet op jou lette of jou niet lag. 

Er is één ding waarvan ik het het leukst vind om er complimentjes over te krijgen en dat is social media. Dat klinkt misschien vreemd maar ik wordt er echt heel blij van als iemand vertelt dat ze moesten lachen om mijn tweet of mijn Instagram account leuk vinden. Dat komt waarschijnlijk doordat ik er zelf ook altijd heel tevreden mee ben, als je daar dan waardering voor krijgt doet dat je goed. 

Toen ik later een van die vriendinnen een compliment gaf omdat ze altijd zo lekker zichzelf is zei zij ook dat dat haar echt een boost gaf. Very true. Complimentjes hebben echt een oppeppend effect, een boost voor je zelfvertrouwen. En tóch ben ik een awkward turtle in het geven van complimentjes. Er is altijd een soort drempel om iemand te complimenteren omdat je bang bent dat je een vreemde blik krijgt. Pure bullshit eigenlijk maar iets met dingen die tussen je oren zitten.  Note to self; Complimenteer meer. Dat rijmt zelfs, moet lukken. 

Geef jij makkelijk complimentjes?

Reacties

Populaire posts