15 DINGEN DIE IK GELEERD HEB DEZE WEEK






 At the moment of writing ben ik net een paar uur terug van een week wintersport in Oostenrijk. Het was een heerlijke week, het was ontzettend gezellig en ik heb volop genoten. Tussen het door de sneeuw rollen door maakte ik een lijstje met dingen die ik geleerd heb de afgelopen week en dat is best wel een lange lijst geworden. Fasten your seatbelts, hier gaan we. 

-Snowboarden is zo leuk! Voor vertrek twijfelde ik nog of ik zou gaan boarden of niet en achteraf ben ik super blij dat ik het gedaan heb. Ik bleek er ook nog best goed in te zijn, wie had dat gedacht? Fleur, het meisje met zo'n slechte motoriek dat ze niet eens de trap op kan lopen zonder te vallen, kon in een middag snowboarden. In een uur had ik de beweging onder de knie en aan het eind van de dag kwam ik makkelijk de berg af, nog niet op hoogstaand tempo maar het is een heel goed begin.
-Ik heb meer doorzettingsvermogen dan ik dacht. Als je begint met snowboarden is het enige wat je doet op je plaat gaan en de enige manier om het te leren is om elke keer weer op te staan. Van ons kleine clubje beginners (bestaande uit drie personen) ging ik het vaakst op mijn plaat en moest ik dus ook het vaakst mezelf weer herpakken, soms even heel hard krijsen, en weer overeind komen. Ik hoorde van verschillende mensen dat ze niet wisten dat ik zo'n doorzetter was en eerlijk gezegd wist ik het zelf ook niet. 
-Skiën/ snowboarden het leukst is als de zon schijnt. Of eigenlijk wist ik dat al maar werd het me deze week nog een keer duidelijk. 
-Chai tea latte's zijn bae. Het is een soort vloeibaar koekjesdeeg en een goede vervanger voor mij als enig niet-koffie-drinkend gezinslid, zo doe ik toch nog een beetje mee.
-Ik vind gekookte eieren bij het ontbijt lekkerder dan ik dacht. 
-Op je bek gaan is niet erg.  Sneeuw in je onderbroek ook niet.
-De handdrogers die vaak in openbare wc's hangen functioneren ook prima als broek droger. Gewoon even je twerkass eronder houden en de warme lucht zijn werk laten doen. Best handig als alles zeiknat is van de sneeuw.
-Naast blauwe plekken op je knieën kun je ook blauwe plekken op je buik kweken, als je maar vaak genoeg op de grond gaat liggen. 
-De handschoenen die ik mee had genomen waren alles behalve waterdicht.
-De mensen met wie we op vakantie waren zijn echt de gezelligste en liefste en gekste mensen die ik ken en ze maken me blij. 
-Alle spierpijn die ik ooit in mijn leven heb gevoeld was niets in vergelijking tot de spierpijn die ik voelde na twee dagen snowboarden. Alles. Deed. Pijn.
-Ik heb meer last van Instagramdwang dan ik dacht, regelmatig kreeg iemand de opdracht een foto van me te maken en ik had last van kleine paniekaanvallen als de wifi eruit lag wanneer ik net mijn foto wilde posten. 
-Met een snowboard aan je zij is alles wat je doet instant cool. Of je hem nou onder je arm draagt of erop staat je swaglevel gaat meteen met 10 punten omhoog. Het maakt ook niet uit of je goed kan boarden of dat je amper de berg af komt, het ziet er toch wel cool uit. 
-Bestel je drankjes in Oostenrijk altijd klein want voor je het weet moet je een halve liter appelsap bij je lunch wegwerken (true story). Ook dit wist ik eigenlijk al maar is er eentje om niet te vergeten volgende keer.
-Het kleurboek voor volwassenen dat mijn moeder kocht is ook best leuk voor vijftien jarigen (super ontspannend). 

Zoveel geleerd, en dat terwijl het vakantie is. 

Ps. Nog iets wat ik deze week heb geleerd: Bij het veranderen van mijn blog url zijn mijn bloglovin' volgers niet meegekomen, zou lief zijn als je me opnieuw volgt door op de button links te klikken.  (Ik had ook ingewikkeld kunnen doen en Bloglovin' kunnen mailen of ze mijn volgers over wilden zetten maar ik vond het idee van een frisse start wel fijn omdat ik de afgelopen maanden een hele andere kan op ben gegaan met mijn blog). 

Kus kus, groetjes thuis. 


Reacties

Populaire posts