DE TWITTERFAMILIE


Ik weet dat Twitter voor de meesten van jullie de uitgestorven kant van social media is. Ik weet dat jullie ook op het punt kwamen waarbij de enige actieve twitterraars in je timeline bloggers en girlspostaccounts waren. Ik weet dat jullie toen waarschijnlijk op een slechte dag de Twitterapp van je telefoon hebben verwijderd om het vervolgens nooit meer te downloaden. Ik weet dat Twitter zó 2012 maar ik weet ook dat dat niet voor mij geldt. 

Niet voor mij en m'n Twittervrienden. Toen jullie allemaal besloten Twitter te boycotten, en ik moet bekennen dat ik daar zelf ook weleens een poging tot heb gedaan, toen bleven wij achter (of keerden terug na een mislukte boycot). Want de liefde voor Twitter is veel te groot om te stoppen. Met wij bedoel ik een groep van zes vrienden die allemaal graag nog wat gedachten de wereld in helpen door middel van Twitter. Begrijp me niet verkeerd, Instagram is absoluut m'n favoriete social media kanaal maar m'n gedachten en belevenissen zo compact mogelijk verwoorden in 140 tekens is ook een uitdaging die ik met veel plezier aan blijf gaan. Twitter is eigenlijk alleen maar meer fun geworden sinds het niet meer zo populair is. 

6 Redenen waarom Twitter leuker is geworden:
1. Omdat we maar met een kleine groep zijn ben je geen uren kwijt aan het inhalen van gemiste tweets zoals dat vroeger nog weleens gebeurde.
2. Het is een beetje alsof we het rijk voor ons alleen hebben, ik word door nog maar weinig andere mensen gevolgd die actief hun timeline lezen en dus kan er zoveel getweet worden als je wilt zonder dat je klachten kan verwachten van andere gebruikers.
3. Je hoeft niemand meer te linken om contact te zoeken. We lezen toch wel alles van elkaar dus tweets aan mij gericht worden gewoon begonnen met 'FF1' of 'fash'. Heerlijk persoonlijk. 
4. Favorieten is het nieuwe liken. Als je iemands tweet waardeert tik je op de favoriet knop en zo verspreid de liefde zich. Er zijn momenten waarbij we constant alles van elkaar favorieten omdat we zo lekker op dreef zijn. 
5. We hebben onze Twitterfamilie de squadnaam 'Twibba's' gegeven (Twitter + Bibba's(= afstamming van Babes)) en daar moet ik om lachen. Net als om de cheesy teksten die nu in onze bio's staan ('Twibba for libie'- Hanna en 'Twibba to infinity and beyond'- Veerle). 
6. We hebben inmiddels zelfs onze eigen inside jokes en dat zorgt wel voor een lekker groepsgevoel. 

Het is gewoon vooral heel erg lachen dus en ik geniet ervan. Ik geniet van de zelfspot en late night gesprekken over paarden en mijn single bestaan. Ik geniet van de bijnamen die verzonnen worden en ik geniet van de stomme grappen. Ik geniet, zoals altijd. 

Reacties

Populaire posts