Praten en praten



20-22 oktober, 2023
Een weekend met vriendinnen. Studievriendinnen die soms nog voelen als nieuwe vriendinnen maar dat helemaal niet meer zijn. Inmiddels kennen we elkaar al meer dan zes jaar, dat is een heel VWO. We zijn langer van de middelbare school af dan we er ooit op hebben gezeten. En dat is gek, want ik denk zo vaak nog dat ik pas 18 ben.

Waar we een paar jaar terug het verenigingsleven uitgebreid doornamen, praten we nu over werk. Over nieuwe banen, droombanen, en ‘wat als je iets anders zou doen’-banen. We praten over kantoordrama, meelopen met een arts en kleuters leren rekenen. We praten en praten, van vrijdagavond tot zondagmiddag. Het voelt als één lange activiteit. En net als je denkt dat je alles wel gehoord hebt, gaat er toch weer ergens een boekje open. Zelfs wanneer ik mijn ogen sluit om me heel even af te zonderen, raak ik snel weer verleid om me te mengen in een gesprek. We praten en praten. ‘Ik heb nog een vraag.’ ‘Hoe gaat het reflecteren?’ ‘Ik ben echt blij voor je.’ Wandelend door bos en stad. We praten en praten. Dat is eigenlijk alles wat we doen.

Reacties

Populaire posts