HOOGTEPUNTEN











 Als een groep campinggangers verlieten we Veerle's huis, bepakt en bezakt met drie tenten, twee vuilniszakken vol kussens en een tas vol met eten. We maakten de wandeling van drie minuten naar het bos waar we neerstreken op het gras, omringd door brandnetels. De buurvrouw die ons argwanend aankeek en waarschijnlijk dacht dat wij echt van plan waren om de nacht door te brengen op dat bewuste grasveld had het aan het verkeerde eind, we waren hier enkel en alleen voor een tententest. Over drie weken ga ik samen met Julia, Vera en Veerle naar het Opwekkingfestival, net zoals vorig jaar. Het enige probleem is dat de tent die we vorig jaar gebruikten na een kampeerfiasco in Renesse in de prullenbak is geëindigd en we dus opzoek waren naar een vervanger. Veerle was in het bezit van een paar tenten maar wist niet hoe groot ze waren en of ze überhaupt wel compleet waren (mooi niet dus) en dus moesten we ze even testen. Het weer leende zich er perfect voor vandaag, we begonnen daarom met een picknick. We dipten aardbeien in Nutella, aten donuts en stokbroden en dronken Dubbel Fris uit wijnglazen omdat dat Vera's wens was (en omdat er een inside joke rond gaat over Dubbel Fris en wijnglazen maar daar zal ik jullie niet mee vervelen). Julia had voor de gelegenheid haar kampeertrui aangetrokken en omringd door kussens en brandnetels was de sfeer perfect. Er werd gelachen tot er zuurstoftekort was en in het hoogtepunt van de chaos besloten we om de tenten maar eens uit te pakken. We maakten er een wedstrijdje van maar al snel bleek één tent incompleet en zaten Vera en ik verstrikt in tentstokken en een binnentent. Toch lukte het ons een tent op te zetten die ook nog eens geschikt bleek te zijn voor het opwekkingsweekend. Het opruimen van al die tenten was een nog veel grotere chaos en ik denk dat we zelden zoveel op de grond hebben gelegen van het lachen. 

Dit was pas de voorbereiding op maar als er het hele weekend zoveel gelachen wordt gaan we een paar hele mooie dagen tegemoet. Het was een perfecte voorbode van alle het goede wat er aan zit te komen. Toen we proostten op het opwekkingsweekend besloten we ook maar meteen te proosten op koningsdag in Maastricht, de RomeReis, de zomervakantieplannen en de rest van het leven. Het leven is nogal een opeenstapeling van hoogtepunten op het moment. Vorige week beleefde ik één van de mooiste weken van m'n leven toen we met een schoolproductie vier avonden optraden in het Zuidplein theater in Rotterdam. Dat was vier dagen pure chaos, weinig slaap, liedjes zingen en toneelspelen maar bovenal onwijs genieten. Met de meivakantie voor de deur staat er weer onwijs veel leuks voor de deur en dat maakt dat het leven naar m'n lacht. Onwijs hard naar me lacht. Ik vond mezelf vanmiddag liggend op m'n bed, gewoon even naar boven staren om de afgelopen dagen op me in te laten werken. Het was nogal een aaneenschakeling van hoogtepunten en dat is the best maar soms lijkt het allemaal aan je voorbij te glijden. Er gebeurt zoveel dat ik nauwelijks tijd heb om er over te schrijven (ha daar is m'n excuses). Maar dat is een ongeluk bij een geluk, bijzaak, non-essential. Genieten is m'n grootste hobby op het moment dus dat zet ik nog maar even voort. 


Reacties

Populaire posts