HET JAAR VAN VEEL TE FIJN


Oké ja, ik kon het niet over m'n hart krijgen om helemaal geen post aan 2015 te wijden. 2015 was een mooi jaar en verdient gewoon wat eer. Want 2015, je was lief. En ik ga het alleen over je mooie kanten hebben.

Een van de eerste dingen die in me opkomt als ik denk aan 2015 was het reisje naar Manchester in oktober. Dat waren oprecht een paar van de leukste dagen van het hele jaar. Met een groep vrienden onder schooltijd afreizen naar Engeland in de naam van een profielwerkstuk. Het waren zes dagen vol plezier, inside jokes, chaos, huppelen, lachen, filmen, eten en weinig slaap. Als ik eraan terug denk hangt er gewoon een hele fijne vibe om die dagen. Bovendien heb ik alles gefilmd en me voor het eerst verdiept in het editten van video's, wat me best goed beviel. 

Het Opwekkingsweekend bevatte ook een paar erg fijne dagen. Dat waren wederom dagen omringd door fijne vrienden en lieve mensen. Ondanks dat het een vrij heftig weekend was, veel tranen en emotie, hing er een hele fijne sfeer en denk ik hier ook nog steeds met een goed gevoel aan terug. Ik leerde veel nieuwe dingen over m'n vrienden, over mezelf en over God. Bovendien leerde ik (nieuwe) mensen kennen die ik nog steeds heel erg kan waarderen. Het was gigantische chaos, er waren geen regels, iedereen was constant kwijt, onze dagen hadden geen ritme en ondanks dat alles, of misschien juist daardoor, was het super fijn. Een weekend waarin liefde zo sterk te voelen was, dat blijft me voor altijd bij.

2015 was een jaar waarin ik veel gereisd heb want naast Manchester bezocht ik natuurlijk ook Amerika. Een reis waar ik al jaren naar uitkeek en die ook zeker heel bijzonder was. Ik heb hier al een heleboel woorden aan vuil gemaakt maar ik zal maar gewoon nog een keer benadrukken hoe fijn het was. Ik ben zo dankbaar dat ik zoveel mooie plekken heb mogen zien en dat ik een beetje verliefd kon worden op New York en San Francisco. Naar San Fran ga ik nog een keer terug, that's for sure. We hadden te weinig tijd om al deze plekken goed te ontdekken maar ik heb zoveel moois gezien in zo'n korte tijd. Het was soms echt niet te bevatten. 

On another note was 2015 het jaar waarin ik leerde snowboarden. Een ervaring die me veel meer voldoening heeft gebracht dan ik zou verwachten. Ik wilde het al jaren proberen maar het kwam er niet van, ik was iets te bang. Ik ben zo blij dat ik het nu wel gewoon gedaan heb want het was zó leuk. Het was super verfrissend om iets anders te proberen tijdens onze jaarlijkse week in Oostenrijk. Skiën ging bijna op de automatische piloot dus het was heel gek om weer terug bij af te beginnen. Op de blauwe piste, met een natte broek en constant met je bakkes in de sneeuw. Het was falen all over again maar de voldoening wanneer het lukte was groots. Kijk sinds de laatste dagen van die wintersport al uit naar de volgende (bijna). Dan kan ik eindelijk snowboarden met m'n zus. It runs in the family.

Het feest dat m'n ouders gaven aan het eind van de zomer ter ere van hun 25-jarig huwelijk is me ook bij gebleven als een hele fijne avond. Het was een perfecte zwoele zomeravond op een prachtige, sprookjesachtige locatie. Iedereen die dicht bij mijn ouders staat was er en iedereen zag er prachtig uit. Ik genoot volop van iedereen en de fijne sfeer. Vier de liefde, was de hoofdgedachte van die avond. Want dat lijkt niet meer zo vanzelfsprekend soms.

Ook een fijne 2015 herinnering is de mini-vakantie in Renesse met drie vriendinnen. We wilden niet perse naar Renesse vanwege het bruisende nachtleven maar we vonden daar een goedkope camping. Dat bleek later de perfecte plek te zijn. Te dichtbij het strand en op fietsafstand van het dorp. Het waren heerlijke dagen. De binnentent vergeten, eten koken, uren kloten in het water en nachtelijke avonturen. We vierden twee verjaardagen, genoten van een heleboel zon en schuilden voor een gigantische onweersbui. Het was lachen en huilen, het was een vorm van ultieme vrijheid, het was voor heel even heel volwassen. 

2015 was ook het jaar van een citytrip naar Lille, het jaar van twee suprise party's voor m'n beste vriendinnetjes. Het jaar van picknicken in de stad, het jaar van talloze pizzadates, het jaar van The Tea Lab en verliefd op Rotterdam. Het jaar van The Script en Marco Borsato live in de Ziggodome, het jaar van een heleboel bioscoop bezoekjes, Het jaar van kokerrokken en bellenblaas, het jaar van polaroids, cappuccino's en chai tea. Het jaar van twee chaotische hockeytoernooien, het jaar van koningsdag in Dordt. Het jaar van streepjes en tuinbroeken, het jaar van vallen en weer op staan. Het jaar van feestjes, squad-kledingitems en tientallen sleepovers. Het jaar van thirdweeling, cactussen en chili chickens. Het jaar van Maastricht, Gent en Antwerpen. Het jaar van veel te fijn. 

Reacties

Populaire posts