altijd weer lente


Ik moet niet denken aan alle dingen die ik normaal gesproken doe wanneer de zon aan het eind van de winter zijn gezicht laat zien. Ik moet al helemaal niet denken aan de belofte die ik mezelf vorig jaar in het voorjaar maakte. Toen liep ik stage en was de zon vaak al ver gezakt wanneer ik thuis kwam. Het wordt altijd weer lente, zei ik tegen mezelf. Volgend jaar alle tijd om van deze dagen te genieten. Wist ik veel dat de dingen een jaar later niet zo simpel zouden zijn.

Het wordt altijd weer lente. Ieder voorjaar dank ik God daarvoor. Tijdens de koudste winterdagen kan ik me niet voorstellen dat ik ’s zomers voor m’n lol in het park zou gaan liggen. Tijdens de heetste zomerdagen kan ik me niet voorstellen dat er maanden zijn waarin ik niet de hele dag zweet.

Ik kan balen dat we juist deze dagen binnen zitten maar ik ben ook regelmatig blij dat juist nu de zon schijnt. Dingen lijken lichter. De dag heeft meer een ’het komt goed’-belofte in zich. Ik kan me voorstellen dat het zomer wordt en dat we dan misschien wel weer gewoon buiten lopen. En mocht dat niet zo zijn, mocht de zomer van 2020 bestaan uit Skype gesprekken en biertjes drinken terwijl je uit het raam hangt, dan is het maar goed dat het uiteindelijk altijd weer lente wordt.

Reacties

Populaire posts