Opwaarts

Opwaarts (bijvoeglijk naamwoord)- naar boven gericht

De dagen worden merkbaar langer, de zon laat zijn gezicht zien. Hij schijnt zelfs nog wanneer ik na een lange werkdag uit de trein stap in Rotterdam. Sef bracht een nieuw album uit en ik besloot al snel dat het de soundtrack van mijn februari zou worden. Ik zet het aan elke keer dat ik op de fiets stap en even voelt de stad van mij. Het gaat beter. Op zaterdag gaf God een knipoog in de vorm van een fiets. Opeens voelt de cirkel rond en weet ik: ik voel me niet alleen beter, het is ook echt beter.

Op maandagavond zit ik tot laat met JvB te praten, met name over boeken. Ik word jaloers op haar boekenclub maar ben blij dat ik even kan ventileren over de reader’s high waar ik al een paar dagen in zit. Op dinsdag, Valentijnsdag, doen Nienke en ik een sportles (vaste prik) en kletsen we over (het gebrek aan) romantiek in ons leven. Bij thuiskomst blijkt er aan romantiek helemaal geen gebrek want Julia heeft een pak kinderbueno’s voor me gekocht en samen kijken we de Bachelorette. Op woensdag maak ik zingend de badkamer schoon. Eerst zat mijn hoofd te vol voor muziek, maar nu heb ik weer behoefte om mezelf erin te verdrinken en, wanneer mijn omgeving het toelaat, hard mee te zingen. 

De belofte van voorjaar ligt in het bloesemtakje dat Julia ‘heeft gestolen uit de natuur’ zoals ze me trots vertelde. Het spijt me dat we dat schaarse bloesemtakje gestolen hebben maar oh, wat ben ik God dankbaar voor de belofte van alles wat komt. En voor de manieren waarop Hij mij de afgelopen weken liet zien dat Hij niet in de war is. De weg met hem is soms verwarrend, maar de weg met hem is nooit te lang. 

Reacties

Populaire posts