Uitgestalde chaos



We kunnen er lang of kort over praten maar toen ik vanmiddag m'n kamer binnen kwam nadat ik een nacht bij een vriendin had geslapen was m'n kamer een ontzettende rotzooi. M'n bed niet opgemaakt, m'n kleding niet opgeruimd en de inhoud van drie verschillende tassen lag uitgespreid op m'n bureau. Ik had het natuurlijk op kunnen ruimen maar in plaats daarvan maakte ik nog meer troep door middenin de zooi aan een toetsweekplanning te werken als een soort kansloze poging om m'n leven een beetje te ordenen. De chaos was compleet. Toen ik keek naar de zooi die zich gevormd had op m'n bureau ontdekte ik dat die chaos die ik daar zag perfect symbool stond voor m'n leven op het moment. Een koffie kopje dat ik net leeg heb gedronken omdat ik niet zo fris uit m'n bed kwam vanmorgen en omdat ik de afgelopen maanden een ontzettende koffiedrinker ben geworden. Toen ik pas voor ik naar school ging nog even snel twee bakjes koffie in een meeneembeker goot stond m'n moeder lachend naar me te kijken. 'Jij bent zó'n dochter van mij' zei ze toen ik vroeg wat er was. Mijn moeder houdt zoveel van koffie dat ze van koffie verkopen haar werk heeft gemaakt. Ik ben bang dat ze gelijk heeft, het duurt waarschijnlijk niet lang meer voordat ik ook aan die zes bakken per dag zit.

Het visitekaartje van m'n rijleraar omdat ik de afgelopen weken bezig ben geweest met lessen. Het duurde even voordat er eindelijk een ritme in die lessen kwam maar nu ik de smaak eenmaal te pakken heb ben ik niet van plan om snel te stoppen. Ik vind het lessen echt ontzettend leuk, ben er misschien geen ster in maar wanneer ik zonder problemen aan het schakelen ben en ondertussen geen stoepjes schamp voel ik me ontzettend volwassen en stiekem is dat best een goed gevoel.

M'n agenda opengeslagen op de dag dat m'n vriend na vijf maanden weer thuis komt omdat ik tijdens het bladeren door m'n agenda toch altijd weer uitkom bij die datum. Een moment waar ik echt ontzettend naar uit kijk. Sowieso is mijn agenda echt één van m'n beste vrienden geworden. Het is een druk jaar en als ik iets fijn vind om te doen is het wel strak plannen. Zoveel mogelijk opschrijven zodat ik niks vergeet. M'n agenda staat bol van de to do lijstjes en gemarkeerde teksten.

Het boekje 'God is gek' van Kluun omdat we het bij klassieke vorming over apologeten (verdedigers van het geloof)  hebben en mijn docent Kluun naar voren schoof als een moderne apologeet. Dit boekje was volgens hem echt een aanrader en leuk om te lezen bovendien. Omdat de desbetreffende docent een van mijn lievelingsleraren is kon ik het boekje niet laten liggen toen ik het voor drie euro tegen kwam in een tweedehands boekenwinkel in Utrecht. Misschien heb ik het gekocht om punten te scoren, misschien heb ik het gekocht voor m'n eigen ontwikkeling.

Het opengeslagen schetsboek van mijn kunsteindproject. Om het vak beeldende vorming af te sluiten moeten we naast een eindexamen kunstgeschiedenis ook een eindproject maken. Het project is helemaal vrij, je mag alles doen zolang je het maar goed vastlegt in een mooi schetsboek. Deze week mochten we daar mee beginnen en in al mijn enthousiasme heb ik meteen een schetsboek aangeschaft en ben ik thuis alvast begonnen met het uitwerken van m'n plannen.

En verder lag er nog een studiekeuze gids, oortjes waar ik altijd muziek mee luister, m'n polariod camera, Spotify stond open m'n laptop. Ik keek tegen een chaos aan maar wel eentje die mijn leven vertegenwoordigd. Ik doe veel en soms voelt m'n hoofd ook als die onoverzichtelijke troep maar over het algemeen vermaak ik me gewoon heel erg goed en doe ik wat ik doen moet. Het mag dan af en toe een chaos worden maar stiekem ben ik gek op chaos, dat verveelt tenminste nooit.

Reacties

Populaire posts